terça-feira, 19 de fevereiro de 2013

Alstom - Russia

Техническое и коммерческое партнерство принимать всерьез, дают хорошие результаты, поздравления
eufariassim


Source : http://www.railway-technology.com/

Alstom 2ES5 locomotive -RZD

Alstom and its Russian partner Transmashholding (TMH) are carrying out static and dynamic tests on the jointly developed prototype 2ES5 AC mainline electric freight locomotive at TMH's Novocherkassk Electric Locomotive Plant (NEVZ) in south-west Russia.
The testing will also involve inspection, start up and commissioning of all systems and components on the freight locomotive, built for Russian Railways (RZD).
Acceptance tests will also be done on polygons of the Russian Scientific Research Institute of Railway Transport, while certification tests will be conducted to assess compliance with railway transport safety standards.
The partners intend to manufacture a second prototype of the 2ES5 locomotive to speed up the testing process at NEVZ.
The 2ES5 is the second train developed by Russian engineering centre TRTrans, a 50-50 joint venture of Alstom and TMH, following the EP20 dual-system passenger electric locomotive.
Both models are based on the same platform and 75% of their components are standardised, which is intended to allow significant cost and maintenance savings.
Alstom said the 2ES5 is the first ac freight locomotive in Russia that features traction drive with asynchronous traction motors.
"The testing will also involve inspection, start up and commissioning of all systems and components on the freight locomotive, built for Russian Railways."
The locomotive also features individual voltage inverters, oil-free piston compressors with air drying and cleaning units, microprocessor control and a fault detection system.
Major components of the 2ES5 locomotive, including bogies and traction systems, will be manufactured at Russian facilities by a second joint venture company, Railcomp.
The new locomotives will help RZD boost its freight carrying capacity, improve energy efficiency and minimise operating and maintenance costs.
The vehicles are part of an order for 200 2ES5 locomotives, awarded to Alstom and TMH by RZD in May 2011.
Following the final tests at RZD's Shcherbinka test circuit, the first 2ES5 locomotive will start operations in Eastern Siberia and the far east of Russia at the end of 2013, with deliveries scheduled to continue until 2020.

Novas Concessões

Fonte : http://zerohora.clicrbs.com.br/rs/

Prazo de concessão de novas ferrovias deve ser de 35 anos Carlos Edler/Agencia RBS
Ferrovia que vai do porto de Rio Grande até São Paulo está entre os investimentos previstos pelo Programa de Investimentos em Logística
Foto: Carlos Edler / Agencia RBS

A ferrovia que ligará Açailândia (MA) ao Porto de Vila do Conde, em Belém (PA), será o primeiro dos 12 trechos ferroviários a serem licitados pela Empresa de Planejamento e Logística (EPL). Segundo o presidente da empresa, Bernardo Figueiredo, a previsão é que os primeiros estudos sobre a estrada devam ser publicados na semana que vem.

— Provavelmente, o período de concessão será de 35 anos — disse Figueiredo, nesta segunda-feira, após participar de seminário de infraestrutura no Itamaraty.

Com a ligação ferroviária, será criada uma alternativa para o transporte de grãos, minérios e para a produção siderúrgica que, atualmente, escoa pelo Porto de Itaqui (MA).

Lançado em agosto, o Programa de Investimentos em Logística prevê que as ferrovias receberão R$ 91 bilhões em investimentos por meio de Parcerias Público Privadas (PPP). As 12 frentes de investimento abrangem 10 mil quilômetros de estradas de ferro.

Entre as 12 frentes previstas estão os ramos norte e sul da Ferroanel, em São Paulo; e o acesso ao Porto de Santos, desde Ribeirão Pires, passando por Raiz da Serra e Cubatão. Há também a ligação entre Mato Grosso, onde é grande a produção de grãos, e a região de Lucas do Rio Verde. Com isso, o país poderá escoar de forma rápida mais de 37 milhões de toneladas de grãos.

Há, ainda, ferrovias que ligarão Uruaçu (GO), Corinto (MG) e Campos (RJ) com os portos de Vitória (ES) e do Rio de Janeiro. Recife, onde está prevista a chegada da Ferrovia Transnordestina, será o destino de outra estrada de ferro, que se estenderá até Belo Horizonte (MG) via Salvador (BA), passando por Aracaju (SE) e Maceió (AL).

A Região Sul será beneficiada com uma ferrovia que vai do porto de Rio Grande até São Paulo, passando por Porto Alegre (RS) e Mafra (SC), de onde será feita uma ramificação até Maracaju (MS).